Saturday, July 28, 2012

Pesona Inspirasi (!)

Bismillah

Assalamualaikum, apa cer ?
Tengah tengok tv ni. mood tak berapa nak baik, jadi. mintaa maaf kalau post ni sangat kasar dan bersikap sinikal :(

Pesona Inspirasi, Astro Ria, 6.30-7mlm.

Tengoklah weyy. Tapi, aku memang tak berkenan macam ni.
Cerita ni konsep dia bagus tau. Cam gemuk boleh kurus, rambut gugur boleh jadi lebat.
tapi, olahan cerita dia cam tak bagus weyy..

Contoh, yang buat aku rasa cm geram sangat.
Perempuan A ni dulu 66kg.
PAstu dia cerita SUAMI dia tegur dia la, cm perli dia laa. asal awak dah gemuk etc...
After London Weight Management, turun 50kg.
cakap "suami sy makin sayang, bila peluk ckp dah kurus la pe laaa"
dan kt tv ni plak, pakai baju seketat yg boleh nk tunjuk abes la shape bdn tuu 50kg.

Eeeeiiiiiiiiiii. Tu yg geram. Bila gemuk, segan. Bila kurus, kemaen lagi baju semua. shape berbagai. skirt, korset tp pakai inner dan tudung.
Trend sekarang.... !



Narrated Abu Huraira: The Prophet (or 'Abul Qasim) said, "While a man was walking, clad in a two-piece garment and proud of himself with his hair well-combed, suddenly Allah made him sink into the earth and he will go on sinking into it till the Day of Resurrection.  


Astaghfirullah.
Ya Allah, minta dijauhkan drpd perkara2 cmni..

Aku takut tauu tulis2 camni. tegur2 orang. nasihat2 orang. Takut. Gementar.
Sebab kelak, aku akan diuji dgn apa yg aku kata.

Mmg last2 kt cfs tu ak rajin lebih sikit, strugle. dan ak share rahsia2, apa yg aku buat dgn Amir. dgn harapan amir akan dpt manfaat. mudah2an Allah permudahkn dan beri kejayaan sbgaimana ak dulu. tp skang ni, ak pun nak exam. dan bgtau dia rahsia2 tu, ibarat ak sndiri kena uji. ak plak yg TAK practise apa ak slalu buat. Hishhhh..........

"Tapi, takkan la kamu mengatakan kamu adalah orang yang beriman sekiranya tidak diuji "

Ya, niat tulis ni ikhlas.

Satu hari nnti klu after pregnant, gemok gedempol. pastu gi London Weight Management, kurus dan lupa diri. mula tak menutup aurat. Minta dijauhkan drpd aku jadi cmtu.
Dan bila dah berjaya, lupa diri. tak ingat Allah. Minta sgtla dijauhkan.

Allah, lindungi kami drpd kejahatan nafsu kami. AMin.

Selamat berbuka ~!!












No comments:

Post a Comment