Monday, January 9, 2012

Bertudung labuh

aku? belum lagi buat masa ini. Insya-Allah.

Hari ini terjumpa satu lagi artikel berkaitan. Boleh klik sini kalau nk baca jugak :)
- iluvislam.com -

Dan sebelum ni, yang mula buat aku berfikir, link ni.
- Cahaya Islam -

Bila bertambah nya pembacaan aku terhadap isu-isu macam ni, jadi makin kuat hati. Makin tak sabar rasa nya nak pakai. *er. malu la plak*

Tp, apa pun. Sabarkan diri ni. kalau boleh, bila dah pakai, aku nak istiqamah. dan bukan sahaja tudung yang labuh. tp biarlah ilmu di dada ni pun 'labuh' juga. Malu yg menghiasi diri ni pun 'labuh'. Perubahan tu tak mudah. dan tak mustahil. ya Allah. berilah hambamu ini kekuatan :')

Kadang2, bila mula membayangkan pakai tudung labuh. rasa malu. hehe. dengan perangai yg se-tak-berapa nk senonoh dan kasar. aku jadi gerun. layak ke nak pakai?

Tapi, ( byk ye tapi kn?. Ni menunjukkan aku byk berfikir ni.. kot la.. )  malu dgn manusia ke malu dgn Allah yg lebih aku utamakan? Aku yakin, bila aku permudahkan/mencari keredhaan Tuhan, perkara yg baik pasti akan berlaku. Pasti byk hikmah nya. Tapi, aku terlalu takut akan perubahan.

Perubahan. Jujur nya, aku jadi gerun. jadi lemah.

Ntahla. Sebelum ni, time kecik2.. mmg ada  niat nak bertudung labuh. tapi, after kahwin. hehe. Sekarang ni, jadi cam nk awal sikit.(rasa mati di usia yg muda la.. hrap2 la sempat kahwin <3 ) tp mmndgkn keadaan semasa aku, mungkin paling awal pun. after abis belajar. time tahun ke-3 dh start bertudung yg lebar la brbnding tdung bawal skang ni. Insya- allah.

Keadaan semasa yg aku mksudkan tu- sbb aku time cuti akan keje, dan before2 ni. keje kfc, tdung kena msuk dlm bju+kna pakai inner lngan pnjg.  keje kt western food tu pun sme, tdung msuk dlm bju tp dpt blazer lngan pnjg. klu keje mydin, kna pakai tdung dia. ala.. yg warna biru tu. hehe. ( pling suka keje mydin..! ) dan akan dtg, insya-allah nk keje lg.. jd cm xbrapa nk sesuai la kn... 

Ya allah, permudahkan la :)




No comments:

Post a Comment