Monday, June 11, 2012

Uncertainty

Bismillah.

*few minutes before I start writing, ive read so many posts on FB which were extremely negative. plus, facing difficulties with my adik's attitude. annoying gila.
Dia ni degil. berapa kali pesan, tp still taknak berubah. Tolong la jgn ikut bad side aku. Dulu, takde org nk tegur aku. Learn from my mistakes la adik. Ni, dh 12.30am bru kelam kabut nak buat homwek. Online pg ptg mlm. Homwek tak siap lagi, tapi boleh skype nak sejam ngn kawan2 perempuan dia? Euwww. menyampah gila?! 

Istighfar.

Sorry. Bukan nk rosak mood siapa2. tapi kecewa la mcm ni.
Especially about my adik. 

Kalau kawan kita berjaya, kita happy. tp klu adik kita sndiri yg berjaya, mestila LAGI HAPPY.
Tapi, susah la. budak2 skang. Even aku pun susah nk di-control. Syukur la, ak dah besar skang. tu pun, problem lagi. Ni baru F2. Stdy ntah ke mana. sebok cintan cintun. Haishh.
Bila ditegur, kata "atie tu boleh plak kapel ngn abg amir"...

Geram gila. And at least, aku at the end of f4. ni bru f2.
dhla, dia tu stdy problem sikit. bkn tak pandai.

Kena banyak berdoa~

Pasal aku, sebelum ni mmg rsa uncertain tntg future ak. Nak spend time lama sgt tntg Denti takut at the end nnti ak yg frust bila tak dpt Denti. Lama gk la, ak cm stuck. Smpai la dpt result 4Jun hari tu. 
Tapi, feeling uncertain tu ad selagi tak nmpk dgn mata kepala sndiri nme ak kt list bebdk Denti. Alhamdulillah, 8Jun nmpk dahh. Right after tuu, rsa cm a newborn baby. 

Ak ad post kt FB. Aku nk minta maaf kt semua. Ak reali harap, dpt start balik a new life.
Seriously, ak nak start baru.

Alhamdulillah, skang. aku makin jelas. Matlamat, cita2.
Ak reali nk go for it ! takmo delay2 ngn prob2. Takmo main2. Takmo.
Utk semua tu, ak kena pbykkn lagi meminta dan memohon kpd Allah.
sbb ckp pung-pang-pong-pang pun, klu Allah tak redha, tak ke mana jua.

dan kesekian kali nya, AKU NAK BERUBAH.
Biiznillah....

Doakan aku.

~~ Nak kemas barang. Nak gerak ke Gombak, Isnin mlm.
Dftar selasa pagi di Mahallah Ameenah, IIUM Gombak~~


No comments:

Post a Comment